Lise-Lotte har gjort en dokumentation om församlingens mångåriga arbete bland asylsökande och nysvenskar i vårt område. Det är spännande och uppmuntrande läsning. Häftet är upptryckt i fem exemplar, och cirkulerar just nu i församlingen.

2014 – 2019 blev de mest intensiva åren. Efter en ganska lång förberedelsetid fick vi se Gud öppna ett fönster av nåd, och vi fick vara med om att både så och skörda. Gud klev in i vår tid, och vi fick se många människor från så många nationaliteter ta emot liv från Gud. Det har påverkat oss på djupet, och vi har fått vänner som idag är utspridda över hela vårt land och ut över världen – ända tillbaka till Afghanistan – ivägskickade från vårt land till krig och förföljelse. Men de valde TRO, HOPP och KÄRLEK!